Home / Zdraví / 6 vitamínů pro krásné vlasy

6 vitamínů pro krásné vlasy

Ženy i muži každého věku sní o bujné hřívě. Ta však kromě nesporné estetické hodnoty představuje hlavně symbol zdraví. Zpozorněte proto při všech problémech s vlasy, ať už je to jejich nadměrná ztráta, lámavost, předčasné šedivění nebo jiné poškození.

Pozitivní zpráva je, že zdravé a krásné vlasy většinou zajistí už kvalitní strava plná vitamínů a minerálů. Plánování jídelníčku a nákupů dá sice zpočátku zabrat, ale brzy získáte rutinu a uznáte, že se tato námaha jednoznačně vyplatí.

Abychom pomohli, uvádíme nejlepší vitamíny na vlasy spolu se zdroji, odkud je lze získat:

  1. Biotin (H) – podporuje růst a kondici vlasů včetně barvených (vaječný žloutek, mléko, kvasnice, špenát, játra)
  2. B5 (kyselina pantothenová) – zlepšuje celkový stav vlasů (maso, luštěniny, celozrnné pečivo, zelenina)
  3. B9 (kyselina listová) – působí proti vypadávání, šedivění a lámavosti vlasů (listová zelenina, játra, kvasnice)
  4. A – napomáhá hydrataci vlasů a vlasové pokožky (mrkev, brokolice, mléko, sýr, vejce, meruňky, broskve)
  5. C – komplexně podporuje vitalitu vlasů (citrusové plody, jahody, kiwi, ananas, paprika, brambory)
  6. E – po „áčku“ a „céčku“ další antioxidant nezbytný pro silné vlasy a jejich rychlý růst (obilné klíčky, ořechy, kvalitní rostlinné oleje, růžičková kapusta)

Klíčové jsou vitamíny skupiny B

Jak jste si jistě všimli, na prvních místech našeho přehledu jsou vitamíny skupiny B. Dá se říci, že stimulují růst vlasů tím, že zlepšují dýchání buněk. Z potravin je nabízí maso, mléko, vaječný žloutek, para ořechy, arašídy, slunečnicová semena, sezam, vlašské ořechy, oves, pšenice, ječmen, celozrnná rýže, luštěniny, brokolice, chřest, rajčata, avokádo, banány, hroznové víno a také pivo.

Z minerálů vlasy pozitivně ovlivňuje draslík, hořčík, jód, křemík, mangan, síra, zinek a železo. Abyste jich měli dostatek, zařaďte ještě k jmenovaným potravinám ryby, dary moře a sušené ovoce.

Některé studie poukazují i na prospěšnost pravidelného popíjení zeleného čaje. A nezapomínejte na bílkoviny, jejichž malý přísun často může za vypadávání a poškození vlasů. Získáte je z masa, ryb, vajec, ořechů či luštěnin.

Vlasová kosmetika

Stimulaci růstu vlasů a jejich zdraví pomáhá i vlasová kosmetika, zejména ta z přírodních olejů. Vtírání olivového, kokosového nebo arganového oleje zajistí dodávku živin a vitamínů přímo do vlasů. Přijímáte je tedy jak vnitřně, tak zvnějšku vlasovou pokožkou.

Další možností, jak napravit suché a lámavé vlasy, je použití domácí masky. Jeden z receptů zahrnuje lžíci medu, majonézy, rostlinného oleje a vaječný žloutek. Tyto suroviny se aplikují na vlasy a po půlhodině umyjí přírodním šamponem. Účinek masky podporuje masáž vlasové pokožky.