Home / Zdraví / Jak předejít vypadávání vlasů po těhotenství

Jak předejít vypadávání vlasů po těhotenství

Období těhotenství, porodu, kojení a ukončení laktace patří mezi nejvíce riziková z hlediska tzv. androgenetické alopecie, tedy nadměrného padání vlasů způsobeného hormony.

Z tohoto důvodu mohou vlasy začít padat i v pubertě, menopauze, při redukčních dietách a nadměrném stresu nebo po těžších nemocech spojených s horečkami.

Každou ženu znervózní, když začně nalézat na hřebenech, oblečení, povlečení i všude po bytě chuchvalce vlasů. Může také zaznamenat jejich zřídnutí v oblasti pěšinky, nad čelem a na temeni. Něco je dáno geneticky a platí, že vážné případy patří do rukou dermatologa. Ale mnoho lze dokázat i úpravou životního stylu a jídelníčku. Efektivní pomocníky představíme v následujících odstavcích.

Vitamíny B, A, E

Proti vypadávání vlasů po těhotenství jsou osvědčené především vitamíny skupiny B. Mezi jejich nejlepší zdroje použitelné i v citlivém období čerstvého mateřství patří maso, ryby, drůbež, mléko, luštěniny, ořechy, vaječné žloutky, banány, celozrnná mouka, listová zelenina, kvasnice či arašídová pomazánka (zde ale pozor na její energetickou vydatnost). Komplex B-vitamínů je nutno doplňovat průběžně, protože tyto látky se rozpouští ve vodě a z těla vylučují. Zdraví vlasů podporují také vitamíny A a E. Zařaďte proto do každodenní stravy i mrkev, obilné klíčky a kvalitní rostlinné oleje.

Zinek

Kromě potíží s vlasovou pokožkou způsobuje nedostatek zinku i snížení imunity, některé oční choroby či pomalé hojení ran. Jeho běžná potřeba je v období kojení až dvojnásobná. Dobrým zdrojem zinku jsou dýňová a slunečnicová semena, ekologicky pěstované rostliny, ořechy, zelená listová zelenina, jitrocel, obilné klíčky, žlutá cibule, ale také droždí, meruňky a houby.

Železo

Dostatečný přísun železa proti vypadávání vlasů zajistí novopečeným maminkám pravidelná kozumace masa, meruněk, třešní, jahod, višní, borůvek, švestek, černého rybízu, špenátu, červené řepy, zelí, hlávkového salátu, brokolice, chřestu, hráchu, fazolí, cizrny, žitného pečiva a ovesných vloček.

Vlasová kosmetika s obsahem kofeinu

Všem lidem, kteří se potýkají s nadměrnou ztrátou vlasů, je odborníky doporučována vlasová kosmetika s obsahem kofeinu. Účinek jednotlivých přípravků je však třeba vyzkoušet individuálně. Kromě kofeinu může vitalitě vlasů pomoci i masáž vlasové pokožky esenciálními oleji z levandule, rozmarýnu nebo tymiánu.

A kdy je třeba pomýšlet na odborné vyšetření? V situaci, kdy po umytí napočítáte více než 100 vypadaných vlasů a zároveň pozorujete jejich řídnutí.