Home / Zdraví / Jak na podzim nepřibrat ani kilo

Jak na podzim nepřibrat ani kilo

Sychravé podzimní počasí nás nutí k tomu, abychom se moc nehýbali a o to více jedli. Je to logická reakce organismu, který se tak připravuje na zimu včetně ukládání tukových zásob. Jenže my dneska nic takového nepotřebujeme. Naštěstí ani na podzim nemusíme nic přibrat, chce to však trochu vůle a odhodlání.

Na podzim je to stejné jako kdykoli jinde: abyste nepřibrali, musí být váš energetický příjem a výdej v rovnováze. V praxi to znamená třeba to, že pokud si častěji než v létě dopřejete čokoládu nebo omáčku s knedlíkem, musíte se také o to více hýbat. Jestliže se k tomu nedokážete přimět, vaše váha půjde nahoru.

Chcete na podzim dokonce něco shodit? I to je možné, například jako prevence před vánočním přejídáním se, ale o to více budete muset přidat na pohybu. Je to spolehlivější a jistější cesta jak ke zhubnutí, tak k tomu, abyste si nižší váhu udrželi, než přísné diety.

Co si raději odpustit?

Abyste už před Vánoci nevážili víc než v létě, musíte se hlídat. Zásada číslo jedna: začněte hned. Je velkou chybou si nějaký čas dopřávat – tu dortík, tam svařák s klobásou a tady svíčkovou na obědě u rodičů – a utěšovat se, že to s vaší váhou pro jednou nahoru nehne. A že pokud to začne být problém, začnete s tím něco dělat.

Volnější podzimní oblečení, které ledacos zakryje, tomu nahrává, protože skutečně můžete mít pocit, že jste nic nepřibrali. Bohužel, právě tímto způsobem se rychle přiberou tři čtyři kila, která už se zase tak snadno neshodí. K tomu, abyste se jich zase zbavili, je potřeba měsíc nebo také dva s výrazně omezeným jídelníčkem.

Na druhou stranu, nemá smysl snažit se jíst lehká jídla jako v létě, na podzim skutečně potřebujete něco hutnějšího. Ale nemusí to hned být husté polévky, nebo těstoviny se smetanovou omáčkou, skvěle funguje například pečená zelenina.

Dejte se do běhu nebo alespoň do chůze

Hlavně se nezapomínejte hýbat. Klidně zůstaňte polovinu víkendu v posteli pod dekou u nějakého filmu, ale tu druhou vyrazte ven. I na podzim se dají podnikat skvělé výlety do přírody, klidně s partnerem nebo celou partou – co se domluvit třeba na zdolání nějakého kopce se skvělým výhledem a hospůdkou pod vrcholem?

Můžete začít také běhat, ale to se dá doporučit jen těm, kdo jsou alespoň trochu trénovaní. Začínat s tímto pohybem na podzim jinak úplně ideální není, to spíše o to více choďte pěšky a to i ve všední dny.

Zabírá také cvičení – pokud vám není vyloženě proti mysli, zkuste so pořídit permanentku do posilovny. Vyberte si nějakou zaměřenou pouze na ženy a nechte si sestavit kruhový trénink na míru podle toho, zda chcete jen zpevnit postavu, nebo vyloženě hubnout. Výhodou je, že mnoho fitness center nabízí zkušební období za nižší cenu, takže neutratíte majlant a zjistíte, zda vám tento druh pohybu vyhovuje.

Do fitness centra můžete chodit také na lekce cvičení jako je jóga, power jóga, pilates, zumba nebo aerobic a jeho různé odnože. Často je možné přijít na ukázkovou hodinu zdarma a podle toho se rozhodnout, zda budete ve cvičení pokračovat. Naopak nemá smysl vsadit třeba na plavání, tím se totiž moc nehubne.