Home / Zdraví / Jak si dlouho uchovat letní opálení

Jak si dlouho uchovat letní opálení

Možná se vám letos v létě povedlo opálit se tak akorát. Nespálili jste se, ale zároveň vám jako vzpomínka na léto zůstala bronzově zbarvená pokožka. A tento odstín kůže byste si rádi uchovali co nejdéle. Jenže jak, když nechcete chodit do solária? Dobrá zpráva: jde to i bez něj.

Svatá trojice rad, které vám pomohou uchovat pokožku co nejdéle opálenou, zní: mazejte se, sprchujte se vlažnou vodou a pomozte si samoopalovacím mlékem. A k nim patří i další doporučení – třeba to, že byste měli používat peeling. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Opálení sice vypadá zdravě a navíc díky němu nejsou vidět drobné nedokonalosti naší kůže, nicméně celkově je to pro pokožku zápřah. Už v létě bychom proto měli používat přípravky po opalování a teď pokračovat v tom, že budeme kůži dopřávat hydratační krémy nebo mléka. S postupujícím podzimem můžete přejít i na mastnější přípravky.

Zkuste tělový make-up

Při sprchování vsaďte na vlažnou vodu a raději se úplně vyhněte horkým koupelím, příliš teplá voda totiž pokožku vysušuje a ta se o to více olupuje. Zatímco přehnanému sprchování se zkuste vyhýbat, dopřejte své kůži alespoň jednou týdně pořádný peeling, zbavíte jí tak už odumřelých buněk a zdravá barva o to více vynikne. Takto ošetřená kůže dokáže navíc lépe přijímat živiny třeba z tělového mléka.

Jakmile budete mít přesto pocit, že vaše letní opálení jde pomalu, ale jistě do háje, sáhněte po pomocnících v podobě samoopalovacích přípravků. Není to žádný podvod a v kombinaci s vaší letní snědostí to bude ve výsledku působit přirozeně. Pokud se samoopalovacích krémů, mlék nebo sprejů bojíte, protože se vám je nedaří na pokožce rozetřít rovnoměrně, vyzkoušejte tělový make-up. Ten sice večer zase smyjete, ale práce s ním je daleko snazší.

Důležité je i to, co jíte

Na barvu pokožky má příznivý vliv i konzumace betakarotenu, který způsobuje přirozené mírné ztmavnutí kůže. Rozhodně napomáhá zhnědnutí pokožky během opalování, případně udržení snědého odstínu po letní sezóně. Krom toho zpomaluje stárnutí pokožky, k němuž jinak působením slunečních paprsků nevyhnutelně dochází. Můžete ho polykat v tabletkách, ale dobré je využívat i přírodní zdroje, mezi něž patří rajčata, papriky, mrkev nebo třeba mango.

Z dalších důležitých látek byste si měli hlídat příjem zinku a selenu. Tato kombinace se dá bez potíží koupit v lékárnách. Důležitý je i dostatečný příjem tekutin, díky němu bude vaše kůže napjatější. V chladnějších dnech není potřeba, abyste denně vypili třeba čtyři litry, ale pod dva litry tekutin byste jít neměli.

Naopak se snažte zapomenout na solárium. Ne, že byste díky němu nezůstali dlouho snědí, vaše pokožka by dost možná ještě o nějaký ten odstín ztmavla. Ale prostě to není moc zdravé, UV záření v soláriích je zbytečně intenzivní a urychluje stárnutí kůže více, než by se vám mohlo líbit.

Berte to tak, že jste své pokožce dali dost zabrat v létě na přirozeném slunci, a po zbytek roku se jí snažte především hýčkat.