Home / Finance / Co je třeba udělat pro zdar pracovního pohovoru

Co je třeba udělat pro zdar pracovního pohovoru

Přijít na pracovní pohovor včas, ve vhodném oblečení a mít s sebou potřebné dokumenty je pouze malá část celého procesu získání vytouženého zaměstnání.

Nejdůležitější je určit si dávno dopředu svůj profesní cíl. Díky tomu lze při hledání práce postupovat efektivně a zaměřit se na podstatné detaily. Například ten, kdo se chce stát redaktorem, může získat potřebné reference a dnes tolik žádané kontakty prací pro neziskové portály.

Dalším důležitým krokem je obstarání co největšího množství informací o příslušné pozici, firmě i jejím okolí. A nejlépe o celém odvětví včetně konkurenčního boje. Mnoho údajů v současnosti poskytuje internet – prozkoumejte webové stránky, výroční zprávy, prodejní materiály, časopisy pro zákazníky a články v médiích. Řadu relevantních informací poskytnou také přátelé, známí a dokonce samotné firmy na telefonické vyžádání.

Pokud se vám podařilo vytvořit zajímavý životopis a motivační dopis, s velkou pravděpodobností jste pozváni k přijímacímu pohovoru. Ten nebývá dlouhý (většinou okolo čtvrthodiny), a tak se vyplatí nepodcenit pečlivou přípravu.

Jak přesvědčit potenciálního zaměstnavatele, aby si vybral právě vás?

U pracovního pohovoru musíte mít i nezbytné štěstí, ale podstatná část úspěchu závisí na znalostech, dovednostech a jejich profesionální prezentaci. Na každou schůzku se připravte zvlášť. Ujasněte si předem, jaký typ pracovního pohovoru se na vás chystá a kolik času mu máte věnovat.

Zkuste si odpovědět na otázky ohledně motivace, silných či slabých stránek a finančních nároků, které vám zřejmě budou položeny. Ovšem na dotazy ohledně zdraví, majetku nebo rodinných poměrů odpovězte jen, pokud chcete.

V okolí sídla firmy se raději pohybujte už nějakou dobu před pohovorem, abyste nebyli nervózní. Mějte s sebou životopis, motivační dopis, doklady o vzdělání, příp. reference a ukázky projektů.

Dejte si záležet na prvním dojmu, který vytváří zejména vhodné elegantní oblečení, úsměv, přímý pohled do očí a pevný stisk ruky. Nedoporučuje se výrazné líčení, parfémy ani šperky. Posaďte se až na vyzvání, seďte vzpřímeně, bez hrbení a snažte se působit klidně. Vystresování uchazečů někdy patří mezi záměrné taktiky personalistů, kteří v těchto situacích bedlivě sledují řeč vašeho těla.

Druhá část pohovoru už bude jistě neformálnější a vy dostanete možnost zeptat se mnoho věcí ohledně nabízené pracovní pozice, kompetencí, benefitů, dalšího vzdělávání a profesního růstu. Neváhejte a beze zbytku ji využijte, zástupce firmy váš zájem potěší.